دانلود فیلم دانی دارکو ( Donnie Darko )
دانلود دانی دارکو (Donnie Darko)
در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 1988آمریکا ، نوجوانی به نام «دانی دارکو» یک شب در خواب از خانه خارج می شود و با خرگوش غول پیکر و زشت رویی به نام «فرانک» ملاقات می کند که به او می گوید دنیا28 روز و 6 ساعت و 42 دقیقه و 12 ثانیه ی دیگر نابود خواهد شد…
- ژانر : درام , رازآلود , علمی تخیلی , هیجان انگیز
- سال ساخت : 2008
- کارگردان : Richard Kelly
- نویسنده : Richard Kelly
- ستارگان : jake gyllenhaal,jena malone,Mary McDonnell
- زمان : 103 دقیقه
- محصول کشور : آمریکا
- IMDB : 8
دوبله فارسی
فیلم سانسور شده می باشد
تحلیل رونشناسی فیلم
فیلم دانی دارکو به عنوان یک فیلم درام و رازآلود، نقدهای روانشناسانه زیادی را به همراه داشته است. برخی از روانشناسان معتقداند که این فیلم با بررسی عمیق شخصیت هایش و توصیف جوانب مختلف روانی آن ها، به نحوه پیچیده ای که ذهن انسان، کار می کند، توانسته است مخاطبان را به همراه داشته باشد.
از دیدگاه اسکیزوفرنی، فیلم دانی دارکو می تواند موضوعاتی مرتبط با واقعیت و وهم، هویت و تعارض داخلی، و روابط انسانی را بررسی کند. ممکن است شخصیت اصلی فیلم با مسائل داخلی و خارجی خود مبارزه کند، نمایانگر واکنش ها یا وهم هایی باشد که انسان ها در مواجهه با محیط خود تجربه می کنند.
عناصری همچون افکار وهمی، پریشانی روحی، تعاملات پیچیده با شخصیت های دیگر می توانند تشان دهنده ی جوانبی از تجربه اسکیزوفرنی باشند. از این منظر، فیلم می تواند به عنوان یک آینه برای نشان دادن ماهیت پیچیده و متنوعی از ذهن انسانی در شرایط استرس زا و پرفشار عمل کند.
ریچارد کلی با “دانی دارکو” در صدد آفرینش یکی از دیوانهوارترین و بدیعترین تجربههای سینمایی دو دههی اخیر برمیآید؛ تجربهای که به طرز عجیبی در اوج پریشانحالی و آشفتگی، در کمال انسجام و میخکوبکنندگی به سر میبرد. “دانی دارکو” با تلفیق زیرکانهی المانها و عناصر بسیار از ژانرهای متمایز و به ظاهر بیربط سینما، در نهایت جهانی را نزد مخاطبش خلق میکند که حجم عظیمی از مبانی فلسفی و مفاهیم روانشناختی را در باب قصهای تینیجری، ترسناک، ابرقهرمانانه و علمیتخیلی در تار و پود داستانش بافته و به خورد تماشاگرش میدهد.
شخصیت دارکو بر ناتوانی انسان از درک راز خوشبختی بشر معترف است و خود و اطرافیانش را در حدی نمیپندارد که بتوانند از این راز اسرارآمیز پرده بردارند؛ اما از طرفی به خود اجازه نمیدهد که به برخی دوره بیفتند و برچسب تعاریف کودکانه و سهلانگارانهی خویش را به واقعیتهای پیچیده و ژرف هستی بچسبانند. چراکه صاحب حکمت دانستن انسانهای متکبر و سودجویی مانند کانینگهام که هیچ نمیدانند، اظهار فضل آنها و نسبت دادن رفتارهای ملفوف و پیچیدهی انسان صرفا تنها از عطش عشق و نفرت درونی آنها برای او قابل پذیرش نیست و نمیتواند از آن به سادگی گذر کند. به این خاطر است که دارکو جامعه را محتاج انقلاب و نجات میبیند و ماسک قهرمان قصه را به سیمای خود میزند. بعید نیست که قضیهی ابتلای دانی دارکو به چندین و چند بیماری روانی، از نگاهی کنایه از نقصانی عقل بشر از نگرش مکتب “ابسوردیسم” باشد.
دیدگاهتان را بنویسید